Pisos turístics: cau l’IVA del 10% que preveia el decret
L’impost del 10% previst per als pisos turístics no tirarà endavant. El Congrés dels Diputats ha rebutjat aquest divendres 2 d’octubre, a Madrid, el decret d’habitatge del govern espanyol que l’incloïa. La votació també deixa sense efecte la pròrroga prevista per als contractes de lloguer que vencen aquest any.
Un decret que ha durat poc més de 24 hores
El text havia entrat en vigor dijous a mitjanit. Divendres, 178 diputats hi han votat en contra i 172 a favor. Els vots del Partit Popular (PP), Vox, Junts i Unió del Poble Navarrès (UPN) han tombat el decret.
Abans de la votació, la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez, havia demanat a l’oposició, especialment a Junts, que s’abstingués. Cada diputat ha dit el seu vot en veu alta des del seu escó.
Lloguers, desnonaments i ajuts que també cauen
A més de la pròrroga dels lloguers, queda sense efecte la prohibició de desnonar persones especialment vulnerables. El text també preveia una deducció fiscal del 10% per als inquilins d’habitatges habituals en zones amb el mercat del lloguer tensionat.
La proposta incloïa recàrrecs en l’impost sobre béns immobles per als habitatges buits de propietaris amb quatre o més immobles residencials. També oferia préstecs sense interessos ni comissions de fins a 50.000 euros per comprar un primer habitatge. Amb el decret derogat, aquestes mesures tampoc continuen en vigor.
Temes: Habitatge · Turisme · Política · Economia
Font: Europa Press / Mallorca.com